Світильники Тіффані

Світильники Тіффані відомі у всьому світі. Особлива техніка збирання дозволила створити дивовижні вироби з кольорового скла, уможливила виробництво вітражів та світильників з яскравою індивідуальністю.

Історія Тіффані (Tiffani)Світильники Тіффані отримали назву від імені творця особливої ​​техніки роботи зі склом. Винахідником був американський художник Луїс Комфорт Тіффані (1848 — 1933). Він вважався одним із провідних дизайнерів свого часу та великим майстром вітражів.

Луїс Тіффані зробив створення вітражів новим видом мистецтва. Він навчався в Парижі, відвідав багато країн, збираючи інформацію про можливості скла та роботу з ним. Вироби та зразки скла, які він представив на Паризькій виставці, він назвав favrile. Ця виставка принесла йому світову популярність.

У вітражних майстернях можна було побачити оголошення зі згадкою про стекла Тіффані. Потім у продажу з’явилися лампи. На складах російських фабрик і заводів з’явилися опалесцентне скло (їх винайшов Джон Ла Фарж — американський художник-монументаліст), але виробництво так і не наважилося з ними працювати.

Повернувшись на батьківщину до США, Тіффані створив власну однойменну студію. Вона працювала з багатими клієнтами, допомагаючи в оформленні приватних будинків та інтер’єрів, а також офісів, церков. Прийомні зали Білого дому також оформляла студія Луїса.

Луїс Тіффані створював зі скла вітражі, біжутерію та абажури для ламп. Але найбільшою пристрастю таки були вітражі. Він вважав їх особливим предметом, що знаходиться на межі світів: перед вітражем та за ним. Кольорове скло пропускає природне світло, але приховує те, що за вікном, а внутрішній простір перетворюється на яскраві фарби.

Про техніку ТіффаніТехніка розробили наприкінці 19 століття сином відомого ювеліра. До Тіффані подібної технології виготовлення вітражів не існувало. Полягала вона в наступному: кожен шматочок кольорового скла обертався по краю мідною фольгою. Потім вони розкладалися на картонці, де заздалегідь була нанесена форма/ескіз майбутнього візерунка і спаювалися олов’яним припоєм.

Ця техніка дозволяла створювати опрацьовані та складні орнаменти. Об’єкт ставав легше за вагою та візуальним сприйняттям. А ще стало можливим отримання об’ємних фігур із вигинами. Тепер завдяки цій технології ми можемо милуватися світильниками із кольоровими мозаїчними скляними плафонами.

Яскраве вітражне скло, яке раніше можна було бачити тільки в церквах, палацах та інших громадських будівлях, тепер з’явилося в будинках у вигляді світильників. Природне світло в них замінилося електричним, а вітраж став об’ємним округлим плафоном.

Художні здібності Луїса Комфорту Тіффані та його любов до деталей стали головними факторами, завдяки яким з’явилися лампи у стилі модерну.

Стаття люб’язно надана сайтом https://tvoy-svet.com.ua/